سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معتمدترین مرجع واگذاری وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی

بیست و چهارمین جلسه پنجمین دوره شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۹۹ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا رییس سازمان ضمن تبیین سیاست‌ها و اهداف راهبردی پنجمین دوره شورای سازمان، گزارشی از عملکرد سازمان در خصوص سازمان‌دهی اعضای دارای پروانه اشتغال به منظور خدمت به بخش کشاورزی ارایه و ضمن اشاره به تدوین برنامه جهش تولید با دو رویکرد کلی “دانش‌گستری” و “تقویت جریان ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی” افزود، استان اصفهان در تحقق این اهداف به عنوان استان برتر مطرح است.

در ادامه مهندس تقی‌پور و سایر اعضای شورا درخواست‌های خود را از قوه مقننه در خصوص تصویب قوانین جدید و لزوم نظارت بر حسن اجرای قوانین موجود مطرح کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با تشکر از اقدامات سازمان خاطر نشان ساخت؛ بیان و تشریح اقدامات سازمان در مجامع تصمیم‌گیر کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی افکار عمومی و مسوولان کشور را برای دریافت خدمات تخصصی در حوزه کشاورزی از این سازمان تنویر خواهد کرد و مردم باید در جریان عملکرد خوب و قابل تقدیر این سازمان قرار گیرند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اعلام نارضایتی از روند اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: بیش از ۹۰درصد واگذاری‌ها بدون در نظر گرفتن مصالح تخصصی و به دست غیر اهل آن سپرده شده است، در حالی که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی معتمدترین مرجع واگذاری وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی است.

موسوی لارگانی تاکید کرد اگر به درستی از بخش کشاورزی حمایت شود، ده‌ها برابر بیشتر از صنعت می‌تواند تولید ثروت کرده و به اقتصاد کشور کمک کند و فرصت‌های اشتغال فراوانی را در پی خواهد داشت.

ایشان خاطر نشان ساخت امروز مهمترین مساله استان و کشور موضوع آب است و جز با راه‌کارهای علمی و تخصصی نمی‌توان بر این چالش غلبه کرد و باید از نظرات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص بهره برد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تامین سلامت و امنیت غذایی کشور از وظایف دولت است اظهار داشت؛ دولت به تنهایی نمی‌تواند در این امر موفق باشد و الزاما باید از دانش و تخصص اهل فن آن استفاده کند و در این بین از ظرفیت‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هم به عنوان مشاور و هم به عنوان مجری استفاده کند.

موسوی لارگانی آمادگی کامل مجلس یازدهم برای اصلاح قوانین موجود و تصویب قوانین جدید در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در قالب طرح را اعلام داشت و افزود سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باید در قانون برنامه هفتم توسعه کشور بسیار پر رنگ دیده شود.