سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پیشتاز در ارایه خدمات الکترونیکی غیرحضوری در کشور

صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ رییس و مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در ارتباط زنده تصویری با مدیران مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهرستان‌های اصفهان و اردستان گفتگو کردند.

در ابتدای این تماس تصویری مهندس تقی‌پور؛ ربیس سازمان ضمن تبریک آغاز سال جدید و آرزوی سلامتی برای یکایک هم‌وطنان عزیز با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام «جهش تولید» افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه موجود در بخش کشاورزی کشور می‌توان این بخش را در شرایط اقتصادی به عنوان تجلی‌گاه اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با تلاش و همت مضاعف به ویژه در امر تسهیل سرمایه‌گذاری‌ها فرصت‌های اشتغال جدید و ارزآوری را برای کشور به ارمغان آورد‌.

وی ادامه داد: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با تکیه بر تخصص و تعهد کارشناسان خود می‌توانند نقش بسیار موثری در شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید با توجه به اولویت‌ها و الگوی کشت منطقه تحت پوشش خود ایفا کرده و در تحقق شعار سال به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یاری رسانند.

رییس سازمان با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده توسط ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا در روزهای اخیر گفت: پیرو مصوبه هیات دولت و دستور رییس جمهور محترم در خصوص ادامه فعالیت کسب و کارهای مربوط به دفع آفات و به منظور کمک به بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان؛ از طریق سازمان مکاتبه‌ای با استاندار اصفهان انجام شد که در آن خواستار صدور مجوز فعالیت واحدهای گیاهپزشکی و تردد مدیران اجرایی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در سطح استان شدیم.

وی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، در صدد برآمدیم تا طی مکاتبه‌ای با رییس محترم سازمان مرکزی، صدور دستور پیگیری و بهره‌مندی اعضای سازمان از تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا؛ مصوبه ستاد اقتصادی دولت را خواستار شویم.

مهندس تقی‌پور ضمن تاکید بر لزوم اعتبار بخشی به پروانه‌های اشتغال اعضای سازمان ابراز داشت: ارایه پروانه اشتغال معتبر از طرف اعضای سازمان و به منظور انجام فعالیت‌های تخصصی در بخش‌های دولتی و خصوصی، الزامی بوده و تخطی از این امر تخلف انتظامی محسوب می‌شود.

رییس سازمان با اشاره به لزوم رعایت موارد بهداشتی و به ویژه اصول فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با ایجاد سامانه‌های الکترونیکی آنلاین، در ارایه خدمات الکترونیکی غیرحضوری به بهره‌برداران، تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی پیشتاز می‌باشد.

لازم به ذکر است در این ارتباط زنده تصویری، مدیران مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهرستان‌های اصفهان و اردستان نیز ضمن تشکر از اقدامات سازمان در خصوص تسهیل‌گری و ارایه خدمات به روز و در لحظه؛ بر تلاش مضاعف به منظور ارایه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بهره برداران بخش کشاورزی تاکید و گزارشی از اقدامات خود ارایه کردند و و سوالات ایشان نیز توسط معاونین و مدیران سازمان پاسخ داده شد.