سالروز شکل‌گیری فراگیرترین نهاد تخصصی دانشی و مردمی بخش کشاورزی گرامی باد

سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرامی باد

 تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در تیرماه 1380 توسط مجلس محترم شورای اسلامی و نقش آن در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی کشور به ویژه ارتقای ضریب نفوذ دانش و  اشاعه دانش و اطلاعات کشاورزی در عرصه های تولید، برگرفته از نیاز بخش بوده است که تنها چنین سازمان تخصصی و دانشی می تواند در ارتقای سطح دانش، گسترش فنآوری هاي نوین و همچنین ارتقای توانمندي هاي حرفه اي دانش آموختگان که عاملان اصلی انتقال دانش در محیط های کشاورزی محسوب می­شوند، نقش ایفاء نماید. پر واضح است که لازمه این مهم همت مضاعف، حضور فعال، همفكري و تلاش دلسوزانه تمامی فعالان بخش اعم از بهره برداران، دانش آموختگان، مدیران و تصمیم گیران و تصمیم سازان می باشد.

آنچه که امروز می توان به عنوان نیاز اساسی بخش کشاورزی نام برد “نهادۀ دانش” است چرا که نفوذ علم و دانش روز در عرصه تولید محصولات کشاورزی در کنار برخورداری از ظرفیت علمی و تخصصی دانش آموختگان و ظرفیت های بخش کشاورزی می­تواند ضمن ارتقای ضریب نفوذ دانش و افزایش بهره­وری بخش، کشور را به سمت کشاورزی دانش بنیان سوق دهد.

در این راستا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تغییر رویکرد اشتغال دستمزد محوری به اشتغال دانش مزد محوری و تغییر سیاست آموزشی اعضای از ادبیات محوری  به مهارت محوری، رسالت اصلی خود را ارتقای ضریب نفوذ دانش بخش و  اشاعه دانش و اطلاعات کشاورزی و همچنین توسعه خدمات فنی و مهندسی غیردولتی در بخش کشاورزی قرار داده است. چرا که به اعتقاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قطع به یقین، این مهم، ضمن ایجاد زمینه اشتغال برای مهندسان کشاورزی، زمینه را برای جلب اعتماد در بین کشاورزان و بهره برداران فراهم نموده و با انتقال دانش و تکنولوژی به سطح مزارع، افزایش بهره­وری و عملکرد در بخش کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

ضمن آروزی موفقیت در جهت رسیدن به اهداف یاد شده، بیست و دومین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی (سوم تیرماه) را به تمامی اعضای سازمان، همکاران پرتلاش در سازمان، اعضای شورای استان­ها و جامعه بزرگ مهندسین کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

امید است در ادامه این مسیر نیز با اتکای به منابع انسانی متخصص و کارآمد و با بهره مندی از انديشه و نظرات سازنده و مؤثر همه فعالان و متخصصین بخش، بتوانیم مسیر موفقیت خود را بیش از پیش ادامه داده و موجبات اعتلای بخش کشاورزی را فراهم نماییم.