سامان‌دهی مزارع آبزی‌پروری خرد استان اصفهان

جلسه هم‌اندیشی درخصوص نحوه صدور کارت شناسایی مزارع آبزی پروری خرد روز دوشنبه مورخ ۷تیر۱۴۰۰ با حضور مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی و نمایندگان اداره کل دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی استان در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار‌ شد.

در ابتدا مهندس بقایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان توضیحاتی در رابطه با سامان‌دهی مزارع آبزی‌پروری خرد و صدور کارت شناسایی برای آن‌ها ارایه کرد و به تبیین دستورالعمل اجرایی تبصره ۴ ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور پرداخت.

مهندس عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان نیز اظهار داشت بیش از ۵۰درصد تولید در بخش شیلات در استخرهای دو منظوره صورت می‌پذیرد که بسیاری از آن‌ها بدون مجوز می‌باشند و شرایط دریافت پروانه بهره‌برداری را ندارند. وی افزود شناسایی و هویت‌بخشی این واحدها یکی از ضروریات می‌باشد.

در ادامه مهندس تقی‌پور رییس سازمان تشکیل کمیته فنی برای رفع موانع موجود در رابطه با صدور پروانه‌های واحدهای پرورش شیلات و آبزیان را لازم دانست و تاکید کرد با حضور مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی نیز جلسه‌ای تشکیل شود تا هر چه سریع‌تر نسبت به سامان‌دهی مزارع فوق اقدامات لازم انجام شود.

در این جلسه موارد زیر به تصویب رسید:
۱- با توجه به دستورالعمل اجرایی سامان‌دهی مزارع آبزی‌پروری خرد و بر اساس ضوابط و مقررات در دستوالعمل، برای متقاضیانی که شرایط دریافت کارت شناسایی مزارع آبزی‌پروری خرد را دارند کارت شناسایی صادر شود و برای متقاضیانی که شرایط دریافت کارت شناسایی را احراز نمی‌کنند پس از طرح در کمیته فنی تصمیم‌گیری شود.
۲- تشکیل جلسه با حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، مدیریت شیلات و امور آبزیان، اداره کل دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی استان به منظور آموزش مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای سامان‌دهی مزارع آبزی‌پروری خرد و نحوه صدور کارت شناسایی برای آن‌ها و بررسی مشکلات احتمالی موجود.
۳- تشکیل کمیته فنی برای بررسی و رفع مشکلات درخصوص مجوزهای آبزی‌پروری.
۴- دریافت اطلاعات مجوزهای مزارع آبزی‌پروری قدیمی و مزارع بدون مجوز از مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان برای اطلاع‌رسانی در خصوص تمدید مجوزهای فاقد اعتبار و فراخوان مزارع آبزی‌پروری خرد بدون مجوز دارای شرایط صدور کارت شناسایی.