سامان‌دهی ۶۴۰ فروشگاه سموم دفع آفات گیاهی در استان اصفهان

جلسه بررسی فعالیت واحدهای فروشندگی سموم دفع آفات گیاهی استان اصفهان با حضور رییس و معاونان سازمان، مدیر و معاون مدیریت حفظ نباتات استان و اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن صنفی فروشندگان نهاده‌های کشاورزی استان روز سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ در محل سازمان برگزار شد.

مهندس تقی‌پور، رییس سازمان در این جلسه اظهار داشت: پس از ابلاغ مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان حفظ نباتات کشور، استان اصفهان به عنوان نخستین استان در کشور در سال ۱۳۹۵ نسبت به ایجاد انجمن صنفی فروشندگان نهاده‌های کشاورزی اقدام کرده است تا به نمایندگی از واحدهای فروشندگی سموم دفع آفات گیاهی علاوه بر پیگیری امور صنفی واحدهای عضو، نسبت به افزایش سطح همکاری‌ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت حفظ نباتات استان اقدام کنند.

در این جلسه رییس و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فروشندگان سموم دفع آفات گیاهی استان، خواسته‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص بهبود شرایط فعالیت واحدهای گیاه‌پزشکی استان مطرح کردند.

مهندس افلاکی، مدیر حفظ نباتات استان نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، اظهار داشت: با تعامل سازنده بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت حفظ نباتات استان، ۶۴۰ واحد فروشندگی سموم دفع آفات گیاهی در استان اصفهان سامان‌دهی شده‌اند و با این اقدام عرضه سموم کشاورزی قاچاق یا خارج از شبکه نزدیک به صفر شده است.

مدیر حفظ نباتات استان تاکید کرد با همکاری فروشگاه‌های سموم دفع آفات گیاهی استان، علی‌رغم محدودیت‌های اقتصادی در سال جاری با کمبود سموم مواجه نبوده‌ایم.

در این جلسه در خصوص موضوعاتی از قبیل اجرای سامانه مانیتورینگ، نظارت بر قیمت‌گذاری سموم توسط شرکت‌های واردکننده یا تولید کننده، برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز یا متخلف، تعریف گروه‌های نظارتی و نحوه نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد انجمن صنفی فروشندگان نهاده‌های کشاورزی استان، پیشنهادهای خود در خصوص نظام صدور مجوز و پروانه واحدهای گیاه‌پزشکی و نحوه مشارکت در نظارت بر عملکرد فروشندگی‌های سموم دفع آفات گیاهی استان را به سازمان ارایه کرده تا در جلسات بعدی مورد تبادل نظر و تصمیم‌گیری قرار گیرد.