سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست برگزار می‌شود

جایزه ملی محیط زیست امسال پس از ۴ سال وقفه مجدداً در اسفند ماه سال جاری برگزار به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت‌کنندگان در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، دو گروه حقیقی و حقوقی متشکل از متخصصین، موسسات عمومی و سازمان‌های دولتی، موسسات و شرکت‌های خصوصی، شرکت های دانش‌بنیان و سازمان‌های مردم‌نهاد را شامل می‌شوند.

داوطلبان دریافت این جایزه ملی، می‌توانند ضمن تکمیل فرم پیوست فراخوان، مدارک و مستندات ذکر شده در فراخوان را تکمیل و حداکثر تا تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ به آدرس ایمیل Jayezemeli@doe.ir ارسال نمایند.

شایان ذکر است محورهای مصوب برای دریافت جایزه ملی محیط زیست شامل موارد زیر است:

  • ابداعات، اختراعات و طرح‌های بارز برای جلوگیری از تخریب یا آلودگی محیط زیست.
  • خلاقیت و ابتکارهایی که موجب کاهش موثر هزینه‌های جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست شده، یا باعث سهولت کاربرد وسایل و امکانات برای کنترل آلودگی و تخریب در سطح وسیع می‌شود.
  • ارایه طرح‌های کاربردی که موجب نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض شده و یا باعث احیای یک زیست‌گاه ارزشمند در حال تخریب شده و از نابودی جوامع گیاهی و جانوری جلوگیری نماید.
  • مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند و موثر در زمینه پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و یافتن شیوه‌های جدید و موثر برای حفظ محیط زیست.
  • اعطای کمک‌های قابل توجه و ایجاد امکانات موثر مادی و معنوی برای حفظ محیط زیست.
  • ارایه خدمات ارزنده و نتیجه‌بخش در مورد ارتقای سطح دانش و بینش محیط زیست جامعه و ترویج فرهنگ محیط زیستی در سطح وسیع و فراگیر.
  • فداکاری و از خودگذشتگی و تلاش بیش از حد انتظار به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از بروز بحران‌های محیط زیستی و ممانعت از به خطر افتادن سلامت مردم در این مواقع، یا جلوگیری از نابودی و تخریب اکوسیستم‌های ویژه و منابع طبیعی ارزشمند و گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر تخریب قریب الوقوع.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jayezemeli.doe.ir مراجعه کنند. همچنین دبیرخانه جایزه ملی با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۲۷۸۱۵۶۵ و ۰۲۱۸۸۲۳۳۰۶۶ آماده پاسخ‌گویی به سوالات متقاضیان در ساعات اداری می‌باشد.

برای دریافت فایل ثبت‌نام سیزدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست روی لینک زیر کلیک کنید.