شناسایی گره‌های موجود صدور مجوز در دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: گره‌های موجود در صدور مجوزها در دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی شناسایی و رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه تشکیل دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی در گفتگویی گفت: این دبیرخانه بر اساس ابلاغ وزیر مبنی بر دستور تشکیل دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های کشاورزی شکل گرفته است.

وی ایجاد پل ارتباطی با مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی را از دیگر دلایل تشکیل این دبیرخانه عنوان کرد و یادآور شد: در مجموع نگاه ما در دبیرخانه آن است که اگر اختلاف، ناهماهنگی و تضادی درباره مسایل در دستگاه‌های مختلف در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد را حل کنیم.

قربانی اظهار امیدواری کرد: صدور مجوزها به عنوان دروازه سرمایه‌گذاری با سرعت و دقت بیشتر و با لحاظ همه‌ موارد تخصصی و بهداشتی و مواردی که مبتنی بر حفظ سلامت مواد غذایی و خانوارها است، مدیریت شود تا عملاً بهره‌برداران بخش کشاورزی در حوزه صدور مجوزها با مشکل خاصی مواجه نشوند و بتوانند با سرعت مجوزها را داشته باشند.

قربانی با بیان این که دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی در راستای حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی تشکیل شده است، یادآور شد: اعضا، وظایف و اهداف این دبیرخانه کاملا مشخص شده و این جلسه نیز با هدف ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین مجموعه معاونین، سازمان‌ها و دستگاه‌ها برگزار شده و در این راستا نقطه نظرات بیان و تشریح برنامه انجام شده است.

وی تصریح کرد: امید می‌رود با حفظ استقلال وظایف دستگاه‌ها، شاهد روزهای بهتری در صدور مجوزها باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه صدور مجوزها تسهیل خواهد یافت و گره‎های موجود را دبیرخانه شناسایی می‌کند، تصریح کرد: همچنین گره‌های موجود در صدور مجوزها توسط دستگاه‌ها شناسایی و انتقال داده می‌شود و پل ارتباطی خواهد بود؛ به نوعی مرکز پایش (مردم) دیدگاه‌ها و نظراتشان را مطرح می‌کنند و دبیرخانه شرایطی را برای بازگشایی گره‌ها فراهم می‌کند تا بهره‌برداران بتوانند با فراغ بال فرایند صدور مجوز را طی کرده و وارد مرحله سرمایه‌گذاری شوند.