عملکرد دانش‌محور مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان اصفهان، رمز پیشرو بودن استان در ارایه خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی است

در نشست صمیمی رییس و مدیران سازمان با مدیران مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۱ در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کاشان برگزار شد، در خصوص تقویت نقش این مراکز برای توسعه ارایه خدمات به بهره‌برداران بخش کشاورزی تاکید شد.

در این نشست که با حضور مدیر و روسای ادارات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نیز همراه بود، مدیران مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی ضمن اعلام رضایتمندی از حمایت‌های سازمان برای تقویت نقش دانش در توسعه بخش کشاورزی و برون‌سپاری حداکثری وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهبود رویه‌های اداری و فنی برای ارایه خدمت به متقاضیان مطرح کردند‌.

رضا مظلومی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کاشان نیز با تقدیر از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برای سازمان‌دهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، افزود: با توجه به کاهش شدید نیروی انسانی در بدنه وزارت جهادکشاورزی، مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی مهمترین و موثرترین بازوی اجرایی دولت برای اجرای سیاست‌های بخش کشاورزی محسوب می‌شوند و با تعامل ایجاد شده بین مدیریت جهادکشاورزی و این مراکز؛ ارایه خدمات به متقاضیان تسهیل و تسریع شده است.

مظلومی افزود: علی‌رغم خدمات موثر مراکز در حوزه صدور مجوزهای بخش کشاورزی انتظار است این مراکز در حوزه‌های آموزشی، ترویجی و اجرایی نیز وارد شوند.

مهدی تقی‌پور، رییس سازمان نیز در این نشست از تلاش‌های مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهرستان‌های شمال استان تقدیر کرد و افزود: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و مستمر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برای ابلاغ تعرفه خدمات فنی و مهندسی بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۱، متاسفانه این تعرفه‌ها تا کنون توسط وزیر محترم جهادکشاورزی ابلاغ نشده است ولی این موضوع باعث نشده است که اعضای سازمان به ویژه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در انجام وظایف خود کوتاهی داشته باشند.

رییس سازمان تاکید کرد: عملکرد دانش‌محور مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان اصفهان، رمز پیشرو بودن استان در ارایه خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی است.

شایان ذکر است در این نشست معاون اداری و مالی، مدیر صدور مجوزها، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و مشاور اقتصادی رییس سازمان نیز حضور داشتند و در حوزه کاری خود پاسخ‌گوی سوالات اعضای سازمان بودند.