نشست صميمي رییس سازمان مرکزی با نمایندگان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان اصفهان

روز دوشنبه مورخ 21 بهمن 1398؛ رييس، اعضاي شورا و معاونين سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان اصفهان به همراه مديران و نمايندگان مراکز خدمات کشاورزي غير دولتي استان در نشستي صميمي با رييس و معاونين سازمان مرکزي ديدار و گفتگو کردند.

در ابتداي اين ديدار دکتر رمضان نژاد؛ رييس سازمان مرکزي ضمن خوش آمدگويي به ميهمانان اين نشست ابراز داشت:

سازمان نظام مهندسی کشاورزی با تغییر رویکرد، به دنبال نظام مند کردن امور حرفه ای کشاورزی، انتقال و اشاعه دانش در محیط های کشاورزی، عمومیت بخشی کاربرد تکنولوژی و فناوری های جدید و افزایش بهره وری می باشد.

وي گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با هدف نهادسازی و ظرفیت سازی و فراهم‏ آوری دسترسی راحت کشاورزان و بهره برداران به خدمات علمی، فنی و مشاوره‏ ای ایجاد و راه اندازی می شوند.

رمضان نژاد تاکيد کرد، تسریع جریان دانش در محیط های کشاورزی با کمک و نقش آفرینی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی از برنامه های سازمان می باشد.

رييس سازمان مرکزي در ادامه بيان کرد: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به صورت خوداتکا و با نگاه کارآفرینی و اشتغالزایی راه اندازی می شوند و انتقال دانش و فن آوری به عنوان کانون های اشاعه دانش و اطلاعات کشاورزی در محیط های تولید و مردمی کردن افزایش بهره وری در قالب توسعه قراردادهای سهم بری دانش از تولید از کارکردهای مهم این مراکز می باشد.

رمضان نژاد گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با اعتبار بخشی به مراکز خدمات کشاورزی، آنها را به کانون های ارائه خدمات مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران تبدیل کرده است که این اعتبار بخشی ضامن استمرار و پایداری این مراکز می باشد.

وي ابراز داشت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بازوی اجرایی سازمان در اجرای نظام آموزش بازرگانی کشاورزی ایران (نابکا)، ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین در کشاورزی خواهند بود و اميدواريم با استقرار در دهستان های کشور، به عنوان نهاد تسهیل گری کشاورزی و روستایی (تاپیران)، با شناسایی و ظرفیت سازی از منابع موجود در روستاها بتوانند به تولید ثروت پایدار برای روستاها کمک کنند.

در بخش دوم اين ديدار، مهندس تقي پور؛ رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزي و منابع طبيعي استان اصفهان ضمن قدرداني از رييس سازمان مرکزي به واسطه حضور در اين نشست، ابراز داشت:

سازمان نظام مهندسی کشاورزی با تغییر رویکرد و نگرش نسبت به وظایف و اختیارات خود، از یک سازمان متأثر به یک سازمان مؤثر تبدیل شده است.

وي گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان با ساماندهی و استقرار ۷۶ مرکز، پرچم دار توسعه مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در سطح کشور می باشد.

تقي پور تصريح کرد؛ مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کانون های ارائه خدمات مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران در نزدیکترین نقطه به عرصه های تولید می باشند.

شايان ذکر است در اين نشست صميمي؛ مديران و نمايندگان مراکز خدمات کشاورزي غير دولتي نيز به بيان نظرات، ديدگاه ها و درخواست هاي خود در خصوص ارتقاء سطح کيفي خدمات در مراکز مذکور پرداختند.