وزیر جهادکشاورزی: حضور سازمان نظام مهندسی کشاورزی در طرح ملی جهش تولید در دیمزارها عین دانش بنیان کردن تولید در بخش کشاورزی است

وزیر جهادکشاورزی گفت: حضور سازمان نظام مهندسی کشاورزی در طرح ملی جهش تولید در دیمزارها، عین دانش بنیان کردن تولید در بخش کشاورزی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، محمدعلی نیکبخت در نشست ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارها، با اشاره به عملکرد دستگاه های اجرایی در این طرح ملی جهش تولید در دیمزارها، از عملکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، بیمه و بانک تقدیر کرد و افزود: اعضای ستاد ملی و ستادهای استانی بایستی به مصوبات این نشست به صورت اعتقادی و جدی توجه کرده و اجرای آنها را مجدانه پیگیری نمایند تا اثرات آنها در افزایش بهره وری و میزان تولید محصول نمایان شود.

وزیر جهادکشاورزی افزایش بهره‌وری را یکی از مباحث مهم حوزه کشاورزی دانست و تصریح کرد: طرح کشت در دیمزارها یکی از راه‌های دستیابی به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

شایان ذکر است، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سالجاری (سال دوم اجرای طرح) با بکارگیری ۲ هزار نفر از کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان های هدف انجام خواهد شد.

گفتنی است اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال اول (۱۴۰۱) منجر به افزایش ۴۱ درصدی تولید گندم در دیمزارها در استان های هدف شده است.