پروانه اشتغال صادره برای اعضاء ؛ رمز اقتدار سازمان

رییس سازمان مرکزی در ارتباط تصویری زنده با رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها گفت: در سال پیش رو تأکید سازمان در امور صنفی و حرفه ای، تبیین و ارتقای جایگاه قانونی پروانه اشتغال می باشد چرا که این موضوع منجر به اقتدار سازمانی می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مرکزی، شاهرخ رمضان نژاد با تأکید بر جایگاه قانونی پروانه اشتغال، تصریح کرد: تمامي اعضاي سازمان در سراسر كشور براي انجام فعاليت هاي مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي تحت ارايه خدمات  تخصصي به بخش و بخش خصوصي ملزم به داشتن پروانه اشتغال مي باشند.

وی اظهار داشت: انجام فعاليت هاي مهندسي كشاورزي از سوي اعضاي سازمان بدون پروانه اشتغال و يا پروانه اشتغال فاقد اعتبار، تخلف انتظامي بوده و در صورت ارتكاب، مطابق قوانين و مقررات مربوطه برخورد خواهد شد.

رییس سازمان مرکزی گفت: اعضاي سازمان موظف به اعلام و درج شماره پروانه اشتغال در كليه اسناد مربوط به ارائه خدمات به بهره مندان از خدمات خود مي باشند.

رمضان نژاد تصریح کرد: هر گونه سهل انگاري، قصور و كتمان در اين خصوص، تخلف انتظامي است و در صورت اطلاع در هر زمان مطابق ضوابط و مقررات مرتبط به هيأت هاي انتظامي معرفي مي شوند و ضمانت اجرایی موضوع نیز مواد (۲۵) تا (۳۱) قانون تاسیس می باشد.

رییس سازمان مرکزی گفت: با راه اندازی سامانه اصالت سنجی پروانه اشتغال و عضویت، تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی می توانند در زمان ارجاع کار و عقد قرارداد، اصالت پروانه اشتغال ارائه شده توسط متقاضیان را بررسی نمایند.