پیام تبریک رییس سازمان به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری

به گزارش روابط عمومی سازمان، مهندس ایرج حیدری؛ رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در پیامی هفته گرامیداشت درخت و درختکاری را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

به نام خالق طبیعت و زیبایی

درختان همواره و در طول تاریخ بشریت، به عنوان سمبل پایداری، حیات، زندگی و طراوت بوده و از آنها در ادیان و مذاهب مختلف نیز به نیکی و خوش‌یمنی یاد شده است.

در وصف اهمیت وجود درختان همین بس که در دین مبین اسلام و کتاب آسمانیمان قرآن نیز از درخت به عنوان نماد قدرت خداوندی یاد شده و بر استفاده از میوه‌‌ی درختانی نظیر زیتون، انجير، سيب و  انار  تاکید شده است.

در فرهنگ و تمدن والای بشری، کاشت درختان از جمله امور مهم و حیاتی برای بقای انسان‌ها و کمک به افزایش میزان اکسیژن برای تنفس می‌باشد. بنابراین با کاشت هر درخت؛ نور امیدی برای بقای آیندگان این کره خاکی به ارمغان خواهیم گذاشت.

اینجانب فرا رسیدن 15 اسفند و آغاز هفته گرامیداشت درخت و درختکاری را خدمت جامعه بزرگ مهندسان کشاورزی تبریک عرض کرده؛ از درگاه خداوند باری‌تعالی برای یکایک اقشار جامعه بالاخص مهندسان و متخصصان حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست کشور عزیزمان ایران، توفیق خدمت در جهت کاشت درختان و همچنین حفظ، حراست و توسعه فضای سبز و منابع طبیعی این مرز و بوم را مسئلت می‌نمایم.

ایرج حیدری
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

استان اصفهان